träningen igår

Vid 17.03 åkte vi från stallet med Ramona till vallby ridhus, tränsa och sen lasta vi ur och sadlade. Red fram och efter ungefär ett skrittvarv så börja jag jobba, ställa och så och hon tog hjälperna direkt och lyssna, inte ett dugg stel som hon har varit. Sen böt jag varv och gjorde likadant där innan jag drev på till trav och travade i båda varven och jobbade ramona både på spåret och volt i båda varven i sammanlagt ca 10-15min, sen skritta jag och tog galopp i båda varven, sen fick höstarna pusta ut innan vi började med första övningen. Första övningen skulle vi trava över fyra upphöjda bommar, det gick super vissa gånger och skit andra. Sen pusta hästarna igen innan vi trava bommarna igen och hoppa ett räcke i galopp efter bommarna, som var tre nu i stället. Sen pusta dom, och sen hoppa vi trekombination, mellan första och andra va de två galoppsprång och mellan andra och tredje va det tre galoppsprång och den tog vi hur bra som helst slutade med att den låg på 90cm och sista hindret på 95cm. Grym ponny! Och Regina sa att jag hade ridit så bra som igår och att ramona aldrig hade hoppat så bra, och jag kände likadant. Så var riktigt nöjd! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0