prao, m.m

I onsdags efter skolan åkte jag direkt till stallet, när jag kom dit böt jag om sen kom Regina upp så vi fixa lite grejer innan vi tog in hästarna för att rida. San red vi ut en sväng i mörkret, jag på Ramona barbacka och hon på Athena. När vi kom tillbaka, smörjde vi tränsen efter oss, sen gick vi in och åt mat, sen vid 19 gick vi ut igen och tog in hästarna. Sen in och chilla vid tv och pratade lite. La oss halv tio ungefär, smsa en stund för jag hittade täckning. Vaknade vi sju nästa morgon så smsa lite då eftersom vi hade stallt klockan på halv åtta.
Började med att gå ut till stallet då och jag red ut på Ramona barbacka, jobbade henne mkt i skritt, skänkelvikningar, öppnor, slutor, öka och minska skritten men ändå vara stadig i formen, även halter och ryggningar. Tog ca 45min, direkt när jag kom tillbaka örjade vi göra i ordning Ariel och Athena sen red vi ut en sväng på dom, jag red Ariel. Sen gick vi in och åt frukost sen la oss framför tv. Vid halv tolv åkte vi till Sickelsta ridskola. Jag började med att mocka 6 boxar och Regina packade hösäckar, sen mockade Regina den sjunde boxen, efter det gick vi ner till ridhuset och kratta kanterna för att jämna ut underlaget.  Tog in alla hästarna + några privathästar, tog lunch efter det gick vi ner till ridhuset och kollade om Åsa och Ewa hoppade någontin men dom var precis klara med sista hästen. Så vi gick till bilen och åkte och köpte fika. Sen tillbaka till ridskolan för tt börja borsta hästar. Sen kom alla elever som skulle rida första lektionen, jag fick rida i första lektionen också, det var kul. Red på en söt svart ponny som hette Phil. Andra lektionen värmde jag mig första halvan,  sen gick jag ut till Regina och hjälpte henne lite, va en utav eleverna som flög in i sarjen, när hästen skenade med henne, så jag skyndade mig ta hästen efteråt medans regina tog eleven. Hon klarade sig rätt bra, hon hoppade upp och skrittade och travade lite efteråt. Sen sista lektionen var det bara tre elever så då hjälpte jag till, sen efter den när alla hade åkt så gav vi hästarna mat och sen åkte vi hem, stanna på donken och åt lite.
Sen på kvällen när jag var hemma var jag nerkyld så tänkte ta ett varmt bad, men jag vart alldeles yr och illamånde så jag skynade mig upp, sen när jag skulle gå upp för trappen blev allt svart så ramlade omkull.. Sen mådde jag illa, och var skityr. Men somna efter ett tag, men kändes likadant när jag vaknade..


Ariel och jag för ett tag sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0